lördag 15 september 2007

Förkyld lördag

Har blivit tokförkyld vilket känns helt otajmat och jobbigt. Vaknade med täppt näsa och dunkande huvudvärk och ett sug efter rostade mackor med marmelad. Varför är jag aldrig sugen på nåt nyttigt när jag är sjuk?

Dagens mat i alla fall:

rostade mackor med vegosmör och äppelmarmelad
snabblagad tomatsoppa (fräste en gul lök, hade i krossade tomater, buljong och vatten)
och nu har jag precis gjort lite vegosushi. blev ganska improviserat eftersom jag glömde köpa avocado, så det fick bli norirullar med ris, gurka och tångkaviar.

ja och så lite frukt, kaffe med sojamjölk och några bitar mörk choklad... sånt som jag oftast lever på under dagen.

Sitter nu också och kollar igenom Vegan Yum Yum , verkligen inspirerande! Har ju börjat laga mat igen, så vem vet - om nåt år kanske jag också lagar fantastiska rätter och tar fantastiskt inspirerande bilder!

Inga kommentarer: