fredag 8 februari 2008

Groddar!

Jag har börjat grodda. Köpte en groddburk med speciallock för 49 kr, och har nyss skördat min första groddskörd. Nyfrälst groddfanatiker kan jag nog kalla mig för jag blir nästan religiös av att se så mycket liv som finns i en matsked alfalfafrön - det bara växer! Från en matsked frön, till en hel tofulineburk proppad med härliga groddar! Varför har jag inte gjort detta innan? Så billigt och så gott! Det är nästan så att jag önskar att jag hade några barn att dela min iver med.

Här ser ni en bild på min nya sådd, dag 2. Blötlade dem igår och här har jag sköljt dem en gång. Uppdatering kommer!

3 kommentarer:

Anonym sa...

vart köpte du groddburken?

Veganliv sa...

Jag köpte groddburken på Gryningen på Folkungagatan, på Södermalm. Mycket smart och användbar!

Anonym sa...

Billig å smart grej det där.
Vet du var man kan köpa en sån där stor med flera olika våningar ?
Mamma rockade sån när ja va liten knodd. Kan ju va bra med en stor om man är många :)