onsdag 20 februari 2008

Cupcakes, muffins och arbetslöshet


Det är så jävla tråkigt att vara arbetslös. Allt blir segt, jag tappar tron på vad jag kan och vill och får ångest över att vara pengalös och inte ha några att hänga med på dagarna. Det löser sig snart, men väntan är skitjobbig. Tills dess har jag min nya obsession: muffins. Har ägnat timmar åt att leta sjysta recept på nätet, provade ett nu ikväll med choklad och banan. Mmmm. Min nästa obsession är cupcakes - det är ju helt sjukt! Finns massvis med böcker och bloggar på ämnet! Det är nästan så att jag måste köpa den där boken "Vegan cupcakes take over the world" och inhandla ett stort kakfat och sen stanna hemma och baka. Kanske nåt att skingra tankarna med så här i klimatkristider. Blir så deppig när jag tänker på allt. På nyheterna ikväll handlade det om hur svenskarna blir allt mer miljömedvetna samtidigt som allt fler kör bil och köper nya bilar. Hur hänger det ihop? Och privatbilismen stod för ca 35% av alla koldioxidutsläpp. Obehagligt att tänka på. Då är det roligare att tänka på cupcakes och det är det jag tänker göra framöver.
PS. Cupcakesen på bilden har ingenting med min bakning att göra. Än så länge är jag nybörjare.

10 kommentarer:

Andrea sa...

gå med i din lokala klimax grupp, då får du nåt o göra och du träffar bra folk!

Anonym sa...

jag har "Vegan cupcakes take over the world", sjukt värd bok! lite tricksigt med de amerikanska ingredienserna bara, men det mesta går att ersätta :) rekommenderar margarita-cupcakes:en!

amanda sa...

Jag måste också börja baka cupcakes, det är såå gott och ser underbart ut. Bra blogg förresten:=)

Anonym sa...

häng inte läpp för att du är arbetslös. du blir inte mindre arbetslös för att du deppar. mitt tips är att njuta av situationen istället. laga gott käk, och blogga lite.

Anonym sa...

Hej,

Jag vill bara göra dig uppmärksam på att din blogg är inlagd och hyllad hos oss!
http://www.veggiemind.com/svenska-veganbloggar-frestar-bast/

Mvh / Jonas

Unknown sa...

Hej!

Nu drar vi så sakta igång VeggieToppen, som vi hoppas kunna bli en inspirerande lista.

Testvecka denna vecka, så regga dig.
www.veggiemind.com/veggietoppen

mvh/ Jonas

Anonym sa...

genom din blogg verkar du vara en så spännande person, kan du inte skriva mer?!?!? vill veta mer om allt!

Anonym sa...

Jag har svängt ihop en namninsamling för att försöka få Dafgårds, Hälsans kök med flera att ta bort ägg och mjölk ur sina “vegetariska” produkter! Skriv på på http://www.namninsamling.se/index.php?nid=2436

Anni sa...

Vegan cupcakes take over the world är definitivt en bok jag tycker du borde köpa! massa goda recept och tips!! min favorit är nog receptet på chocolate mousse topping som är dundergott att ha på chokladcupcakes! :) kanonfin blogg du har förresten.

Matlust sa...

Det är bra att sysselsätta sig med något. De är skit söta ju!