söndag 5 augusti 2007

Tillbaka i stan

Jag är tillbaka i Stockholm efter ett år på vift utomlands. Tillbaka i min lägenhet och ska försöka få ordning på veganlivet och komma in i lite vardagsrutiner och kanske hitta lite veganvänner? Känner mig lite ensam i min övertygelse. Måste få inspiration, särskilt eftersom min matlagning nuförtiden består av pasta med tomatsås (sån där färdigköpt på burk), mackor med tartex eller flingor med sojamjölk. Inte så spännande direkt och ganska förvånande egentligen då jag alltid varit en sån som lagat bra mat 3 gånger om dan. Jag är inte ens vegan nu, men har slutat med ägg och fisk helt och har bara mjölken kvar. I'm getting there. Snart så.

3 kommentarer:

Lina the Great sa...

Hej du, jag kan bli din nya veganvän!
Har alldeles för få sådana i min umgängeskrets.
Dessutom är jag grym i köket.

Veganliv sa...

Åh gärna! Jag är också grym i köket, det är bara det att jag tappat inspirationen...

Lina the Great sa...

Vad söker du för inspiration då?