torsdag 1 november 2007

November = vegan

Nej nu måste jag rycka upp mig. Har blivit en helt ickeveganmånad nu, varit bortrest och haft massa vänner boende hos mig och då har jag inte orkat hålla mig till nåt veganätande. I och med att de flesta av mina vänner är köttätare så är det nog så krångligt att jag är vegetarian så då ger jag liksom upp.

Men nu är det november och jag känner mig trött och fet efter senaste tidens latte-ostmacke-glass-orgier så nu är det lika bra att satsa! En månad strikt vegant och lite motion på det. Kommer bli snygg och fräsch lagom till jul. Fast det är så jäkla tradigt att inte känna några andra veganintresserade, orkar inte ta tag i det nu, får bli efter jul när jag är klar med pluggandet och inte behöver sitta hemma vid böckerna hela dagarna. Läser andras veganbloggar för inspiration men behöver lite mänsklig kontakt också! Har inte så många läsare här, men nån som vet några sjysta veganföreningar där det inte bara är 16-åriga djurrättsaktivister? Inget ont om dem, men jag känner mig inte riktigt hemma i den genren....

3 kommentarer:

Andrea sa...

go vegan!

beratta mer om paris!
jag ska dit i januari o plugga, darav orgien i franska bocker :)
har du nagra bra tips till mig?

Anonym sa...

Känner igen mig väldigt mycket i det du skriver - jag är den enda veganen som jag vet, och ofta är det mycket lättare att äta mjölkprodukter än att låta bli, tex då man blir bjuden på middag. Mina nära och kära har en tendens att få det att låta så krångligt att jag är vegan. Och när vi äter ute, så får jag aldrig vara den som bestämmer - hittills på 18 år har jag aldrig ätit på en vegetarisk restaurang. Däremot har jag suttit på McDonalds och bara ätit strips... Nu kommer jag dock att tvinga med några på Vegomässan - det är min födelsedag och det är JAG SOM BESTÄMMER! Men ibland känner jag mest för att byta umgänge...

Linda sa...

Ett par år för sent, men jag känner precis som du beskriver!! Passar inte in bland militanta vegan-fjortisar, känner ingen annan vegan och jag saknar verkligen det! Nån att prova vegetariska restauranger med! :)
Hör av dig!! lindis.1981@hotmail.com